Sommarläsning

Vem vet om det blir någon sommar i år i bemärkelsen “varm årstid”. Men i min bokläsarvärld börjar den idag och därmed är det också startskott för min Klassikersommar och den stora sommarhögen. Förra året hade jag en väldigt ambitiös bokhög vid sommarens början och det blev nästan lite stressigt. I år är böckerna något färre och jag kan dela in dem i tre kategorier:

  1. Klassikerna – Tolstoj, Lagerlöf och Woolf
  2. Böcker från TBR-listan – senaste Shardlakeboken, lite övernaturligt från Kelley Armstrong och så bokklubbsboken.
  3. NK-högen, se nedan. Jag gick till NK och bad om tips och mannen plockade raskt fram åtta böcker åt mig. Två valde jag bort men de resterande sex fick följa med hem. Livbåten har jag tittat på förut, Sem-Sandberg har jag hört namnet på men aldrig läst, Fallada är också ett namn jag hört. Men mer igenkänning än så finns inte. Inga förväntningar, bara nästintill okända nyheter.

Jag återkommer med avrapportering på samtliga delar🙂.

4 thoughts on “Sommarläsning

  1. Trevliga sommarläsningshögar😉 I NK-högen har jag nog bara läst Livbåten men är nyfiken på flera och de ska bli intressant att höra vad du tycker om dem.

  2. Pingback: En bön för de stulna | Tant Augustas tekopp

  3. Pingback: Livbåten | Tant Augustas tekopp

Leave a Reply

