Saker att vara glad för

Ofta kommer jag på mig själv att tänka på saker som jag skulle vilja ha. Typ sjötomt, sommarstuga, nytt kök, bokhyllor och andra mer eller mindre livsviktiga ting. Men det finns också saker som jag är oändligt glad för att vi inte har, såsom båt, hund/annat husdjur och husvagn. Jag hatar att vara ombord på båtar, stressfaktorn som ett djur skulle föra med sig vore skyhög och bara tanken på oss fem i en husvagn ger mig eksem. 

Tänker jag på det sättet känner jag mig otroligt lyckligt lottad istället för att gå och sukta efter mer eller mindre ouppnåliga saker. 

Slut på detta oerhört intressanta inlägg. 

PS Bara för att förtydliga, jag har absolut inget emot ägare av varken båtar, djur eller husvagnar, är bara så glad att jag själv slipper DS

PS2 Min man delar inte synen på det där med båt alls. Men jag är stenhård. DS

6 thoughts on “Saker att vara glad för

  1. Fniss!! Tänk vad olika man är. Och det är ju tur! Men bra sätt att se det på, att tänka på det man är tacksam över att ha i stället för att sukta efter det man inte har!

  2. Det är väldigt bra att vara tacksam över både det man har och över det man inte har. Själv är jag tacksam över att vi inte har två bilar. Är ju jobbigt nog med en bil att tanka serva, byta däck på osv.

    • Ja jisses ja. Två bilar är bara extra pengar… Dock är vi sedan i höstas ägare till just två stycken och jag måste erkänna att de underlättar vår vardag något enormt. Vi drog oss in i det längsta för att skaffa en till men då jag måste ha bilen till jobbet varje dag skulle alternativet vara att jag hämtade och lämnade på dagis/skola varje dag och det håller ju inte i längden. Plus att vi under skidsäsongen definitivt också behöver två bilar då vi far i skytteltrafik fram och tillbaka med olika barn till backen. Men njut av att ni slipper🙂.

Leave a Reply

