Top Ten Tuesdays – trögläst

toptentuesdayTop Ten Tuesdays slår idag huvudet på spiken och frågar efter Ten Books I Will Probably Never Read. För visst finns det sådana, hur gärna jag än skulle vilja hävda motsatsen. Här kommer de jag kommer på så här på rak arm, med kort motivering.

  1. Röda rummet. Skulle gärna vilja (läs känner att jag borde) men har oerhört svårt att tro att en lockande TBR-hög någonsin skulle bli så liten att jag tog mig an just denna.
  2. Brott och straff. Har läst början. Och slutet. Lär aldrig ta mig igenom feberyrandet på de 500 sidorna i mitten.
  3. Bibeln. Vore nyttigt, men orken…
  4. Blonde. Alla säger att den är så bra men något får mig att tveka varje gång jag håller i den.
  5. Livet efter dig. En bok jag verkligen inte alls tror att jag skulle gilla, oerhört långsökt att jag skulle läsa någon av hennes böcker.

Det blev bara fem. Det är svårt att komma på böcker jag inte vill läsa, oerhört mycket enklare att hitta de som jag vill ta mig an.

8 thoughts on “Top Ten Tuesdays – trögläst

  1. Brott och straff har jag läst om eller snarare så lyssnade jag på den (inläst av Per Myrberg, gillade den jättemycket, var lättare att lyssna kändes det som även om det tog tid), Livet efter dig har jag också läst, ok bok, men jag blev inte så jättebegeistrad. Bibeln, Blonde och Röda rummet kommer jag nog inte heller att läsa.

  2. Brott och straff gillade jag. Blonde är också bra, men hade varit bättre om den inte handlat om en verklig person. Röda rummet skulle jag möjligtvis läsa om jag fick betalt. Livet efter dig tror jag inte är riktigt min stil.

    Som barn läste jag Barnens bibel. Gamla och Nya testamentet i förkortad form, fast med de flesta gräsligheter kvar (som människooffer).

Leave a Reply

