Egenmäktigt förfarande

Jag inser att jag sannolikt är sist på bollen när det gäller Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson men nu stod den där på hyllan i biblioteket när jag var där i lördags så jag passade på att låna hem den. Vi kan väl säga så här:

Fördelar: Snabbläst = kort plåga, lånebok = gratis.

Nackdelar: Högtravande språk, banal handling, urbota tråkig Ester.

Jag kan verkligen inte alls förstå att den här boken har fått någon uppmärksamhet överhuvudtaget. Jag har läst sämre, det ska erkännas, för den här läste jag i alla fall ut. Men vem blir kär av att förbereda en föreläsning om någon man aldrig har träffat? Vem lämnar en man efter 13 års förhållande för någon man bara träffat någon gång? Vem i vuxen ålder orkar förnedra sig så fullständigt? Vem…, ja man kan fortsätta i evighet med frågor utan att få något vettigt svar.

  • Betyg: 2/6

7 thoughts on “Egenmäktigt förfarande

Leave a Reply

