Top Ten Tuesday – tio favoriter

toptentuesdayDags för Top Ten Tuesday igen. Jisses, vad tiden går fort… Hur som, veckans fråga är: Top Ten ALL TIME Favorite Authors.

Ok. Det är svårt. Men jag ger det ett försök utan att kunna garantera att jag inte ändrar mig när jag har läst hos er andra. Här kommer de, utan inbördes ordning.

  1. Stephen King
  2. Anna-Karin Palm
  3. Elizabeth George
  4. C J Sansom
  5. George R.R Martin
  6. Agatha Christie
  7. Astrid Lindgren
  8. Elsa Beskow
  9. Selma Lagerlöf
  10. J C Oates

De här valen är baserade på att de här författarna har jag läst flera böcker av och på det stora hela ytterst sällan blivit besviken. Men det finns ju så många… Plus alla dessa författare där jag har läst en bok och fullkomligt ÄLSKAT för att sedan läsa ytterligare en bok som bara blev platt fall.

Vilka är dina tio favoriter?

3 thoughts on “Top Ten Tuesday – tio favoriter

  1. Tio favoritförfattare, det tåls att tänkas på😉 några gemensamma där tror jag allt men eftersom fantasy och ungdomsgenren är favoriter skulle det nog bli rätt olika listor. Blev lite inspirerad till några inlägg iaf🙂

Leave a Reply

