Top Ten Tuesday – TBR

toptentuesdayTop ten tuesday-frågan den här veckan lyder Ten Books You Recently Added To Your To-Be-Read List. Kan vi svara på den? Jajamänsan!

  1. Den som vill ha hare till frukost måste jaga om natten av Anna Hedlin. En bok som arbetar sig uppåt i min TBR-hög
  2. Lamentation av C J Sansom. Status se ovan
  3. A Little Life av Hanya Yanagihara. Hittade tips inne hos enochannanbok och blev genast sugen. Ligger på önskelistan hos Adlibris.
  4. Om vänskap av Palm & Larsen. Snart, mycket snart, ska jag finna rätt rum och humör för denna läsning
  5. Araben av Pooneh Rohi. Bokklubbsbok som ska ventileras direkt efter påsklovet så där får jag skärpa till mig.
  6. The Bastard av John Jakes. Historiska England (igen). Tips från en bokblogg, kan dock inte minnas vem som kan ta äran åt sig.
  7. The Miniaturist av Jessie Burton. Bibblolån som snart ska tillbaka, får skärpa till mig även här.
  8. Kulla-Gulla-böckerna av Martha Sandwall-Bergström. Jag kom över hela serien av en slump i måndags och blev så sugen på att läsa dessa barndomsfavoriter igen.
  9. Silverpojken av Kristina Ohlsson. Jag läste Glasbarnen på sportlovet och nu har Äldsta lånat hem del två från bibblan. Kanske jag kan hinna med innan den också ska tillbaka.
  10. Pottungen av Anna Laestadius Larsson. Fast den får vänta till pocket eller att jag hittar den på biblioteket.

8 thoughts on “Top Ten Tuesday – TBR

    • Jag hämtade Lillan hos en kompis härom dagen och såg hela serien ligga i trappen hemma hos dem. Jag kommenterade att min Äldsta precis börjat läsa serien och jag skulle försöka hitta resten (tror vi äger de fem första). Mamman säger då att de är klara med de böckerna för sina stora barn och funderade precis på vad de skulle göra med dem. Så jag fick dem. Allihop. Mycket nöjd🙂.

Leave a Reply

