Tematrio – Vilja-läsa-böcker

Lyrans tematrio läser jag ju ofta om hos er andra men det är sällan jag har svarat själv på hennes frågor. Nu ska jag bli lite mer aktiv i mitt bloggande så jag passar på att hänga på den här frågeomgången. Veckans fråga lyder Berätta om tre böcker ni skulle vilja läsa!

Förutom de två jag lånade på biblioteket så står följande tre böcker på tur och jag längtar verkligen efter att få börja med dem:

  1. Den som vill ha hare till frukost måste jaga om natten av Anna Hedlin. Bara titeln gör ju att man vill läsa den. Dessutom är det ytterligare en bok om det medeltida England och som vi alla väl är överens om är detta en förträfflig litterär period.
  2. Lamentation av C J Sansom. Ok, titeln kanske inte lockar till läsning på samma sätt som boken ovan men, surpise surprise, den utspelar sig i medeltida England. What can possibly go wrong then?
  3. Industrial magic av Kelley Armstrong. Förvisso nutid men fylld av häxor, demoner, vampyrer och varulvar. Finns inte mycket som kan gå fel där heller😉

2 thoughts on “Tematrio – Vilja-läsa-böcker

Leave a Reply

