Läsmaraton i mars

Förra året i mars hakade jag på Bokmosters läsmaraton. Då var jag med redan från start 1 mars och hann med åtta av tio planerade böcker. I år kom jag med lite sent (plus all himla sjukdom som bara däckar mig om kvällarna) så jag vågar mig inte på några tio i år utan sätter målet till sex. Hittills har jag läst en i mars. Så en lätt utmaning blir det inte, men jag ska kämpa på🙂.

Jag har inte heller en planerad läslista för månaden utan kommer att ta böckerna som de kommer. Just nu slalomläser jag följande så de bör ju i alla fall hinnas med innan månadens slut:

  • Mayhem av Sarah Pinborough
  • Prophecy av S. J. Parris
  • Om vänskap av Anna-Karin Palm & Kate Larsen

Kanske fusk, men jag kanske får klämma in någon novell också (har ett par stycken från Novellix liggande i handväskan att utnyttjas vid nödsituationer som glömd bok, urladdad telefon, lunch på egen hand). Plus att jag är väldigt sugen på Den som vill ha hare till frukost som ligger i att-läsa-högen i sovrummet.

Dessutom blev boken Araben av Pooneh Rohi utsett till nästa bok i bokklubben. Har aldrig hört talas om varken bok eller författare tidigare så den ser jag fram emot med spänning. Någon som läst?

2 thoughts on “Läsmaraton i mars

Leave a Reply

