Det snurrar snabbt just nu

Jag vågar inte skriva det där f-ordet. Kalla mig skrockfull men varje gång jag har använt det den senaste tiden så har det straffat sig. Däremot vågar jag lite försiktigt säga att vi just nu, i skrivande stund denna tisdagsmorgon innan de andra har vaknat, inte är sjuka. Vilket är alldeles fantastiskt. Jag var t om iväg och bastubadade igår kväll. Friskt, uppiggande och socialt. 

I övrigt händer det liksom inte så mycket här. Mycket jobb, många barnaktiviteter men inte mycket att skriva om på lilla bloggen. Idag ska jag på kurs hela dagen, en kurs i Financial Leadership. Lärare från Handels som ska lära oss om redovisning. Detta är ett område jag tyckte var dödligt tråkigt på gymnasiet, något lättare på universitetet och något jag sedan länge insett att jag inte ska jobba med. Ibland behöver man dock förstå vissa saker, tråkiga eller inte, så denna fina tisdag ska jag lägga på just det här. 

Efter en förhoppningsvis bra dag träffar jag sedan bokklubben ikväll. Eftersom jag älskar böcker mer än jag avskyr redovisning så känns det på förhand som om dagen ändå kommer att bli bra. 

Vad gör ni en dag som denna?

Leave a Reply

