1: 8:e mars (24/365)

Dagen då solen värmde på riktigt för första gången i år. Vilken härlig dag!

När det gäller kvinnodagen så har den i det här hemmet inte uppmärksammats på bred basis annat än genom en kort diskussion vid middagsbordet. Lite ledsen/förvånad blev jag dock i morse i simhallen då två andra mammor, två kvinnor som jag tycker mycket om, beskrev vilka stora skillnader det är mellan pojkar och flickor. Jag blev alldeles stum. Jag fick frågan “det måste väl du känna igen, du som har både ock” ett par gånger och mitt svar var rätt självklart; “Nej, det känner jag faktiskt inte alls igen.” Mina tre barn är sinsemellan mycket olika, det är ett faktum. Men att Sonen skulle vara mer olik än tjejerna, nej, det ser jag inte alls och jag tänker även fortsättningsvis behandla dem som mina barn, inte specifikt som mina flickor och min pojke. För det är de värda, alla tre. 

Bilden har inte något med kvinnodagen att göra. Men den är tagen idag och den är fin. 



2 thoughts on “1: 8:e mars (24/365)

  1. Håller med dig….jag tog bort temat för jag tycker det är “dåligt” när man måste skapa speciella dagar för allt som borde vara helt givet på något sätt. Det gäller även fars och mors dag….alla hjärtans dag och jag vet inte allt som hittas på —-

    Fin bild!

Leave a Reply

