Inte så Fantastiska februari

Yllet var positiv i kring namnsättningen av den här träningsmånaden. Jag hade höga förväntningar eftersom januari inte var lysande ut träningsperspektiv men vi vet ju alla hur det gick. Sjuk, sjuk och åter sjuk. HELA MÅNADEN! Det måste ju vara någon slags rekord.

Tre dagars skidåkning på sportlovet var allt det blev. En tummetott. Om jag ändå fått åka alla sex dagarna som stod till buds så hade det känts bättre, men icke.

Nu pratar Yllet om Magiska mars i stället och eftersom det sista som överger människan är hoppet så hoppas jag innerligt att hon får rätt. Hittills inte så mycket rörelse i den här penicillintrötta kroppen men i morgon tänkte jag ansluta mig till mina morgontränande vänner. Efter x antal veckors uppehåll känns det ärligt talat rätt segt och inte speciellt lockande men det ska ändå bli skönt att komma tillbaka till normala gängor. Träning och mat. Blir ju inte mycket ätande heller när en inte är frisk. I alla fall ingen god mat, har mest ätit för att jag inser att jag måste.

Så planen är att hänga på resterande gånger av vinterträningen (2 ggr/v, en ute en inne) och när den är klar, typ 20 mars, springa lite på egen hand innan vårträningen drar igång igen i början av april (3 ggr/v, samtliga utomhus).

Om jag får vara frisk förstås. Jag har slutat ha illusioner…

5 thoughts on “Inte så Fantastiska februari

Leave a Reply

