Återuppstånden

Hej bloggen! Länge sedan sist. 

Nu är jag, i skrivande stund i alla fall, frisk. Eller, jag äter ju penicillin och är väldigt trött men jag är uppe och på jobbet på dagarna. På kvällarna stupar jag i säng före klockan nio. 

Jag är fruktansvärt bitter för att den där halsflussen (oerhört poänglös sjukdom kan jag meddela nu när jag provat på den) snuvade mig på tre hela skiddagar. Vi som var så laddade för fjällsemester och såg fram emot att få åka mängder av skidor och så kommer den där bacillen och förstör. Nåväl, de andra stördes ju inte nämnvärt av mitt sängliggande så för dem blev det ju ändå ett rätt bra lov, även om det förstås är roligare om den ömma modern inte bara ligger som ett skållhett kolli. 

Nu är det bara att bita ihop och vägra känna efter för nu är det mars och i mars är man inte sjuk. Punkt. 

One thought on “Återuppstånden

Leave a Reply

