Veckans jerka – blogginlägg

Blev nästan lite orolig förra veckan när jerkan uteblev så det är skönt att se att Annika är tillbaka med en fråga den här veckan. Frågan i sig lyder Var (och hur) författar du dina inlägg?

En del av mina inlägg, min fotoutmaning, är ju rätt enkla. Dem lägger jag ut varje söndag. Klart.

Bokinläggen försöker jag lägga ut med jämna mellanrum och det är inte så svårt när det gäller böcker jag har läst. Däremot är jag lite sämre på generellt bokrelaterade inlägg. Jag kommer på sådana ibland men om jag inte sitter framför datorn just precis då så hinner de oftast försvinna ur minnet ganska snabbt. Har sett att flera av er har böcker som de noterar inläggsidéer i och jag tror jag ska ta efter det knepet. (Bara det att få ett giltigt skäl att köpa ännu en fin anteckningsbok lockar ju oerhört.)

Sen kan det ju bli ett och annat inlägg som rör livet i stort och de kommer till spontant.

Ibland känner jag att jag borde vara mer frekvent och oftare tidsinställa inlägg men eftersom jag har bestämt att bloggen bara ska vara på kul och helt utan krav så får det bli som det blir. Det roligaste med att blogga är i alla fall kontakten jag har fått med en massa andra bloggare. Tycker folk i bok- och fotobloggsvärlden verkar vara väldigt snälla, uppmuntrande och trevliga personer som jag säkert också skulle tycka om i verkliga livet. I verkliga livet skulle jag sannolikt inte ha sprungit på en enda av er pga geografisk spridning, olika liv, olika intressen etc. Nu har jag istället fått ynnesten att träffa en del av er på bloggträffar och också på kafferep på semesterort och middagsdejt. I like!

12 thoughts on “Veckans jerka – blogginlägg

  1. Jag har funderat på att göra tidsinställda inlägg men har inte testat det ännu. Låter trevligt med bloggträffar av olika slag. Säger som Monika att hade jag vetat hur kul det är att blogga och hur trevliga bokbloggare är så hade jag nog börjat mycket tidigare. Drog på det ganska länge, men bättre sent än aldrig med facit i hand.😉

Leave a Reply

