Om att ändra sig

Jag har ju kategoriskt varit emot det här med ljudböcker. Sen började vi lyssna hela familjen i somras – perfekt under långa bilresor. Jag upptäckte att jag tyckte det var riktigt bra. Fortsatte med att jag lyssnade på böcker till och från jobbet i bilen. Bland annat har jag lyssnat på del 1-3 av Diana Gabaldons Främlingen. Kanske inte den största litteraturen men väldigt underhållande. Nu finns det inga fler böcker inlästa i den serien + att jag behövde lyssna på något annat så efter lite letande hittade jag Serial (en redigerad podd, inte en sådan där podd där någon bara sitter och fabulerar fritt). Har ni lyssnat på den? Om inte, gör det. Otroligt bra. T om så bra att jag nu ligger laglydigt i högerfilen för att resan ska ta så lång tid som möjligt.

Däremot känner jag fortfarande inte att jag har “läst” en bok när jag lyssnat på den. Tycker man missar mycket av språkupplevelsen när man inte läser själv.

Nu är jag på jakt efter nya böcker att lyssna på ihop med familjen inför kommande bilresor. Någon som har tips på ljudböcker, gärna fantasy, i åldern 9-12 år?

2 thoughts on “Om att ändra sig

Leave a Reply

