Träning i januari

Tänkte summera det som Yllet kallar för Jävligt jobbiga januari. Just det här har varit en bedrövlig träningsvecka. I måndags vaknade jag med huvudvärk och kände att en timmes hårt fys-pass inte skulle funka. Och idag var jag för trött och hade ont i halsen. Bara att inse att om jag ska träna kl 6 måste jag sova senast kl 22. Däremellan har det tyvärr inte blivit någon egen träning heller denna sista januarivecka. Suck.

Jag gick ju lite glatt med i den där ”100 pass innan midsommar”-utmaningen på FB vid nyår men gick ur igen efter två dagar efter att ha retat upp mig enormt på hur folk räknade antalet pass. Jag vet, oerhört omoget att reta upp sig på hur helt okända människor motionerar. Men jag står för min omogenhet och tröstar mig med att jag i alla fall var vuxen nog att gå ur, inte bara fortsätta att irritera mig.

Så hur går det då med träningen? Jo tack, det går rätt bra. Två supertuffa pass per vecka, ett ute och ett inne och varannan vecka ett pass med min PT. Sen borde jag göra mina knäövningar här hemma också men av någon mystisk anledning glöms dessa övningar alltid bort. Utöver träning har jag också min adrenalinförhöjande aktivitet i form av bastu och havsbad en gång i veckan. Tränar förstås varken kondition eller styrka men definitivt hjärtat. Nu börjar det krypa ner mot nollgradigt i vattnet… Men ack vad skönt det är och vad bra jag mår när jag kommer hem igen efter de träffarna. Socialt och trevligt är det också.

  • Antal pass i januari: 9
  • Betyg på insats: medelmåttig

PS I morgon är det februari = ny månad & nya möjligheter (OCH SPORTLOV!) DS

4 thoughts on “Träning i januari

    • Ja. Att jag, som aldrig badar om det är under 25 grader, skulle finna detta så tilltalande är i sanning mycket konstigt. Eller en något försenad, gravt allvarlig 40-årskris som min käre make sade häromsistens när jag kom hem orerandes om hur fantastiskt detta var.

Leave a Reply

