Fredagsenkät och lite fredagsmys

Det var visserligen inte den här fredagen Bokbabbel lade ut sin fredagsenkät men det är ju a) fredag och b) alltid roligt med enkäter så jag svarar idag istället.

Läser just nu: Flugornas herre och Neverwhere (båda lovar mycket gott!).
Borde eller skulle vilja läsa just nu: Jag är ju med i Hyllvärmartävlingen så jag läser precis det jag borde läsa🙂.
Sugen på att köpa: Några ytterligare böcker av Kelley Armstrong och ett par inbundna klassiker som passar in i min Boktolva.
Bok eller annan kulturupplevelse jag mest ser fram emot i vår: De teaterbesök som jag lovat mig själv efter tisdagens utflykt. Det måste definitivt bli mer av den varan!
Antal biblioteksböcker hemlånade: Har faktiskt tre stycken hemma för tillfället, det tillhör inte vanligheterna.
Om Lena Dunham och Caitlin Moran skulle hamna i en battle skulle — vinna. Motivera! Det här var en väldigt, väldigt konstig fråga. Jag vet vem Dunham är (har sett ett halvt avsnitt av hennes serie och jag uppskattade det inte) och Moran tycker jag absolut inte alls om. Så nej, här blir jag svaret skyldig (i den mån jag nu ens förstod frågan, vilket jag verkligen tvivlar på att jag gjorde).

Åh, vad skönt det är med fredag. Det har varit en riktigt intensiv vecka… Men nu är den äntligen slut. Ikväll är min käre make borta på konferens och barnvakten är på sin mormors 80-årskalas så jag är hemma och tittar på Gregs bravader i stället för att vara på tjejmingel i Birkastan. Bitter? Jag? Ja, lite grand faktiskt. Men en filmkväll i soffan med tre småtroll är inte fy skam det heller. (Även om det där minglet hade varit så kul att gå på.)

Vad hittar ni på en kväll som denna?

2 thoughts on “Fredagsenkät och lite fredagsmys

Leave a Reply

