Hyllvärmartävling i februari

Hos Fantastiska berättelser utlyses nu en hyllvärmartävling under februari. Mycket entusiastisk anmälde jag mig men inser nu att så himla många hyllvärmare har jag faktiskt inte kvar att läsa. När jag snabbt scannade bokhögen här hemma hittade jag dock följande fyra böcker som jag gärna vill läsa nu:

  • Neverwhere av Neil Gaiman
  • Boktjuven av Markus Zusak
  • Mörkets brud av Laura Restrepo
  • Om vänskap av Anna-Karin Palm och Kate Larson

Lite försiktigt tveksam till om jag kommer att gilla de två första, nyfiken på den tredje och förstås full av förväntan på den fjärde. Februari är ju en mycket kort månad så det gäller att hänga på läslåset på söndag morgon om jag ska hinna.

6 thoughts on “Hyllvärmartävling i februari

    • Vi gjorde oss av med åtta hyllmeter böcker för ett antal år sedan, inklusive ett gäng hyllvärmare. Sedan dess har jag blivit lite strängare och läser oftast ut de jag har innan jag lånar/köper nytt.

  1. Jag älskade den första, men det behöver ju inte betyda något. Kanske passade den mig bara precis just då… Men jag har rekommenderat den till flera som har gillat den, så kanske kommer du också att tycka om den. Själv tycker jag att det är en av hans allra bästa. Ska bli kul att se vad du tycker.

  2. Pingback: Fredagsenkät och lite fredagsmys | Tant Augustas tekopp

  3. Pingback: Neverwhere | Tant Augustas tekopp

Leave a Reply

