Under sker fortfarande

Ikväll, en helt vanlig måndagskväll, har jag bakat. Matbröd. Det är första gången jag bakat matbröd i hela mitt liv. Sååååååå nöjd och stolt, maken sååååååå imponerad och barnen såååååå glada över att få hjälpa till att rulla frallor! Familjeharmoni när den är som bäst helt enkelt.

Frallorna är så himla fina och luktar sagolikt gott. Ser fram emot i morgon frukost. Och om de inte är så goda som jag hoppas på (som icke-insatt bakare är det lite svårt att veta exakt när en deg är smidig till exempel, tänk om jag hade i för mycket mjöl?) så är övriga familjemedlemmar tillsagda att de ändå måste äta och se glada ut ;). Blir de goda ska jag definitivt baka igen. Stort tack Bakbokmat för receptet!

6 thoughts on “Under sker fortfarande

      • Ursäkta att jag inte svarat tidigare, men jag har funderar på hur jag skulle formulera svaret. Om vi bott närmare varandra hade jag gärna bakar ihop med dig några gånger! Degen ska vara lite kladdig, men så pass fast att den inte fastnar i bunken när du rör om. Ifall degen degen är väldigt kladdig när du ska baka ut den så tillsätter du mer mjöl. Fråga gärna igen, så ska jag försöka vara till hjälp!

      • Vill bara säga att jag när helt normalbegåvad på andra områden… men just det här med bakning känner jag mig inte helt komfortabel med. Vill bara säga det så du inte tror att jag är en skum idiot som förföljer dig med bakfrågor ;)

        Tack, då vet jag svaret på det. Funderar, kors i taket, på att baka lite i morgon igen. Pöser fortfarande av stolthet efter förra gången nämligen!

      • Jag tycker det är jätteroligt att få frågor om bakning, och du får gärna fortsätta fråga! Vad roligt att det kanske blir brödbak imorgon också. Gissar mig till att du blev nöjd med frallorna:)

        Angående din begåvningsprofil så är jag inte det minsta orolig! Du är en intelligent kvinna som dessutom snart kommer vara en hejare på att baka bröd.

        Om du vill skriva ett inlägg om barnböcker så är du varmt välkommen att vara med på min barnbokslördag. Mer info finns här: http://bakbokmat.wordpress.com/2013/03/01/barnbokslordag/

Leave a Reply

