Rum för läsning

Gårdagens fråga hos Fiktiviteter är var man helst läser. Måste väl svara, väldigt konventionellt, att det är i sängen jag läser mest, eller i alla fall njuter mest av min läsning. Tidsmässigt läser jag kanske mest på tåget, sitter ju på pendeln ca en timme om dagen och läser då större delen av tiden. Men måste väl erkänna att kvaliteten på den läsningen inte är lika hög som den läsning som sker i sängen. Är ju gott om störningsmoment med telefoner, samtal, folk som ska av och på tåget mm.

Ett av våra kommande projekt här hemma är att få till ett läsrum. Har en liten udda utbyggnad som idag inte fyller någon större funktion men där jag vill inreda med böcker, ett par sköna fåtöljer och en bra läslampa. Plus ett litet lagom stort bord för tekoppen. Så i min framtidstanke så kommer det att bli mitt favoritställe för läsning.

Lämna en kommentar